Agencja interaktywna, znana również jako agencja cyfrowa lub multimedialna, jest podobna do tradycyjnej agencji reklamowej.
Zwiększone wykorzystanie Internetu, w tym technologii mediów społecznościowych, zwiększyło zapotrzebowanie na bardziej spersonalizowany i interaktywny marketing oraz usługi tego typu agencji. Agencje interaktywne mogą być różnej wielkości i zatrudniają osoby o różnych umiejętnościach. Agencje interaktywne mogą być również zaangażowane w optymalizację wyszukiwarek (SEO) i marketing w wyszukiwarkach (SEM).
Czym się zajmują agencje marketingowe
Agencja interaktywna z pełnym zakresem usług potrzebuje pracowników o różnych umiejętnościach do zajmowania różnych stanowisk. Niektóre kluczowe umiejętności obejmują projektowanie i opracowywanie grafiki, stron internetowych i interaktywnych, projektowanie i opracowywanie multimediów, tworzenie treści, blogów, pisanie artykułów i skryptów, wideografię i inżynierię dźwięku. Inne umiejętności potrzebne do prowadzenia efektywnego biznesu to zarządzanie projektami, zarządzanie kontem i sprzedaż.
Agencje interaktywne mogą różnić się wielkością i specjalizacją. Sama agencja może być niewielka, składać się może z właściciela i jednego lub dwóch pracowników. Niezależnie od wielkości agencje interaktywne mogą specjalizować się w obsłudze organizacji z określonych dziedzin, takich jak przykładowo sprzedaż detaliczna odzieży, żywności czy samochodów. Istnieje kilka rodzajów agencji kreatywnych, które koncentrują się na takich obszarach jak reklama, desing, technologia, strategia. Każda z tych agencji zatrudnia członków zespołu na stanowiskach specjalnie dedykowanych do świadczonych przez agencję usług.
Więcej o agencjach marketingowych możesz przeczytać w artykule na stronie https://kkmmedia.pl/co-robi-agencja-interaktywna-oraz-jakie-sa-inne-typy-agencji-marketingowych/. Agencja interaktywna może również tworzyć produkty, takie jak reklamy, strony internetowe i aplikacje mobilne. Mogą to być również agencje cyfrowe, projektowe czy konsultingowe, oferujące usługi zgodnie z zapotrzebowaniem twojej firmy.