Szukasz prostego sposobu na marketing dla swoich klientów? Jeśli tak, nie szukaj dalej niż e-mail marketing.
Marketing e-mailowy to technika, która wykorzystuje wiadomości e-mail wysyłane strategicznie do osób w celu promowania firm lub produktów. W poniższym artykule znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć korzystać z e-mail marketingu.Utwórz jedną wyraźną wiadomość na e-mail. Jeśli Twój e-mail zawiera zbyt dużo informacji, klienci poczują się zirytowani, znudzeni, a nawet przytłoczeni. Stwórz wiadomość, postaraj się, aby była krótka i wyrażona. Stworzy to szczęśliwego czytelnika, co przełoży się na szczęśliwego klienta.Bądź przewidywalny w swoich e-mailach. Wyślij je zgodnie z określonym harmonogramem. Upewnij się, że wysyłasz coś co najmniej raz w miesiącu, pomoże to utrzymać zainteresowanie klientów. Jeszcze lepiej, jeśli możesz wysyłać e-maile dwa razy w tygodniu lub dwa razy w tygodniu. Sprawdź, w które dni Twoja witryna otrzymuje najlepsze odpowiedzi, a następnie wykorzystaj je jako zwykłe dni do wysyłania e-maili.Zachowaj szczególną ostrożność podczas tworzenia pierwszych trzech wiadomości e-mail dla nowych klientów. Nowy klient powinien otrzymać wprowadzającego e-maila z zaproszeniem do dołączenia do Twojej listy marketingowej. Gdy zaakceptują Twoje zaproszenie, w następnej wiadomości e-mail powinien zostać poinformowany o zniżkach lub ofertach specjalnych, których mogą się spodziewać po zarejestrowaniu się. Trzeci e-mail powinien zawierać pierwszy newsletter i ofertę specjalną.Pozwól swoim czytelnikom wybrać układ treści.
Wszelkie wiadomości zawierające obrazy, grafikę i JavaScript mogą zostać zjedzone przez filtry oprogramowania i nigdy nie będą widoczne dla ludzkich oczu.
Wyślij podstawowy tekst lub format tekstu sformatowanego, w tym link do Twojej witryny oraz opcję wersji HTML dla tych, którzy tego chcą.Zbieranie i analizowanie statystyk jest tak samo ważne dla sukcesu kampanii e-mail marketingowej, jak dla witryny biznesowej. Zainwestuj w oprogramowanie, które pozwala śledzić skuteczność każdego e-maila, od tego, jaki procent Twoich e-maili jest faktycznie otwieranych do tego, ile kończy się anulowaniem subskrypcji.Zrozum, że z każdym dniem subskrybenci Twojej poczty mają większą szansę na przeczytanie Twoich e-maili na smartfonach lub innych typach urządzeń mobilnych. Te gadżety mają niższe rozdzielczości niż nowoczesne monitory komputerowe, więc nie będziesz mieć tyle miejsca do wykorzystania. Dowiedz się, jak Twoje wiadomości wyglądają na tych urządzeniach i wprowadź niezbędne zmiany, aby były czytelne na małych ekranach telefonów.Spraw, aby podglądacze e-maili pracowali dla Ciebie, korzystając z materiałów preheader. Preheader składa się z początkowego wiersza tekstu w wiadomości e-mail, który jest podświetlony w podglądzie wiadomości e-mail. Wielu klientów poczty e-mail, takich jak Google, używa tego wiersza jako podglądu wiadomości i wyświetla ją obok tematu, co czyni go inteligentnym sposobem na przyciągnięcie uwagi.Automatycznie anuluj subskrypcję klientów, którzy nie odpowiadają na Twoje materiały marketingowe po określonej liczbie e-maili. Jeśli Twoi klienci nie odpowiadają już na Twoje e-maile, najprawdopodobniej stracili zainteresowanie Twoim biuletynem, ale nie są jeszcze wystarczająco zirytowani, by zrezygnować z subskrypcji. Rezygnując z ich subskrypcji, unikasz generowania złych uczuć, które mogłyby zaszkodzić Twojej firmie.Aby uzyskać maksymalną dostępność, wysyłaj wiadomości e-mail marketingowe w formacie wieloczęściowym. Wszystkie klienty poczty e-mail, które obsługują HTML lub mają go włączoną przez użytkownika, będą wyświetlać Twoje treści w formacie HTML. Jeśli jednak ktoś otrzyma Twój e-mail i zezwoli tylko na treść tekstową, to właśnie zobaczy. Dzięki temu każdy może zobaczyć Twoją wiadomość, niezależnie od klienta lub ustawień.Teraz, gdy masz te wskazówki, które Cię poprowadzą, powinieneś być w stanie korzystać z e-mail marketingu. Marketing e-mailowy jest prosty i skuteczny, więc powinieneś być w stanie promować się wśród klientów bez zbytniego wysiłku i marnowania czasu. Ta technika zwiększy ogólną produktywność, a jednocześnie usatysfakcjonuje klientów.